Mellandag i KL

(2009-10-23)
Uppstigning 7. Per och jag gick ner till gymmet och sprang i 25 minuter på löpband. Pär hann 6 km (14 km/h) och jag nöjde mig med 4,5 km (9,5 km/h). Därefter doppade vi oss i poolen och sedan var det frukost. Pär skjutsade oss till en matmarknad och körde på vägen förbi området Kurvan där såväl IKEA som Ikano har sina verksamheter.



Eva mötte upp på marknaden och visade oss sina favoritställen för krydd-, kyckling-, grönsaks- och sommarklänningsinköp. 



Vi köpte med oss några påsar kryddblandningar och Sara försökte pruta ner en tuff topp med 30%. Prutningen misslyckades och Sara gick därifrån utan nya kläder.

När vi var klara med rundvandringen gick vi till en lokal restaurang och beställde roti på flera sätt och vis. Roti med banan, roti med vitlök, roti med ost. Till rotin får man några röror att doppa brödet i av varierande styrkor.

Rotibagare

Efter maten åkte vi taxi hem och bytte om till bad. Ett par timmar solade och badade vi och lekte vattenlekar. Jag försökte åter igen börja läsa en skönlitterär bok men somnade som vanligt efter ett par sidor. Den här gången var det Barack Obamas Min far hade en dröm. När jag vaknade kunde jag konstatera att hudflagningen nu har antagit fullstora proportioner. Mer hud ramlar av än som stannar kvar. Till nästa gång: Sola inte mer än 20 minuter första dagen, och gärna med lite solskydd!  



Ackompanjerat av dagens åskväder och skyfall kom Pär hem från jobbet med en nyhyrd minivan. Vi lastade vanen och åkte till Julia och Emelies skola , International School of Kuala Lumpur. Efter mindre protester gick Julia med på att visa oss runt på skolan. Skolan har elever från 12 år till 18, och Emelies klass skall idag åka väg på en klassresa till Nepal. Vi har med oss hennes packning och skall vinka av henne och hennes klasskompisar när de åker iväg mot flygplatsen. Först skall de flyga till Bangkok for att imorgon flyga vidare till Katmandu. Under en vecka skall de undersöka Nepal.

 

Efter avvinkning åkte vi till China Town och prutade till oss en massa skor, shorts och tennisskjortor, någon klocka och en keps. Kepsen var nog den största procentuella prutningen, från utropet 65 RM till slutpriset 20 RM. Och det gick på 10 sekunder.

 

När vi hade köpt det vi ville i China Town bordade vi vanen igen och åkte till stans utkant där vi hade bokat bord på en indokinesisk restaurang Tamarind Springs. Vi avnjöt en mycket god middag med många spännande smaker.



Vid betalningen råkade jag ut för fenomenet att jag dels fick knappa in kreditkortets pinkod samt signera slippen. Vid ett tidigare tillfälle då samma sak hände och jag försökte antyda att det borde räcka med en av signeringsmetoderna fick jag till svar: -This is the Malaysian way.

Nåväl, efter maten åkte vi hem för att började förbereda sol- och badresan imorgon, och på vägen kunde vi skåda Kuala Lumpurs skyline från en ny vinkel.

 



 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka äventyr ni är med om. Man blir ju onekligen lite avundsjuk eftersom allt är som vanligt här hemma. Grått och trist :( Hälsar Lisa, Kent & Felicia

2009-10-23 @ 22:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0